Muzyka kl. 4 - 7

Drukuj

Przedmiotowe warunki i sposoby oceniania z muzyki

W KLASACH IV - VII

rok szkolny 2023/2024

 

POSTANOWIENIA WSTĘPNE:

Regulamin został opracowany i przyjęty do realizacji przez nauczyciela muzyki Szkoły Podstawowej nr 82. Nauczyciel muzyki klas IV - VII jest zobowiązany do respektowania zasad oceniania zawartych w regulaminie. O formach aktywności, ich liczbie oraz kryteriach wymagań na poszczególne oceny nauczyciel informuje uczniów i rodziców na początku roku szkolnego.

ZASADY OCENIANIA:

OCENIANE FORMY AKTYWNOŚCI

1.                 Odpowiedzi ustne, prezentacje muzyczne

2.                  Kartkówka

3.                  Aktywność

4.1       Praca domowa

4.2       Praca w grupie

4.3       Dodatkowe projekty, prezentacje

KRYTERIA I SPOSOBY OCENIANIA

1.                  Odpowiedzi i prezentacje muzyczne

             udzielanie odpowiedzi poprzez samodzielne zgłaszanie się lub na prośbę nauczyciela

             odpowiedzi ustne oceniane są na bieżąco z uwzględnieniem możliwości ucznia

             ocenia się: zawartość, poprawność merytoryczną, logikę wypowiedzi i sposób prezentacji

             prezentacja piosenek (tekst, melodia, rytm) poznanych na zajęciach

             przy prezentacji piosenek ocenia się: samodzielność wykonania, znajomość tekstu piosenki, rytm, melodię oraz interpretację

dodatkowo - prezentacja gry na instrumencie

2.                  Kartkówka

             krótkie odpowiedzi pisemne, nie wymagające zapowiedzi, w formie od dwóch do pięciu pytań dotyczących kilku ostatnich lekcji lub jeśli jest zapowiedziana – wybranych przez nauczyciela zagadnień

             kartkówka obejmować może muzyczne zagadki z utworów prezentowanych na zajęciach

3.                  Aktywność

             uczestnictwo w śpiewie zespołowym

             słuchanie muzyki

             prezentacja własnej interpretacji wokalnej, instrumentalnej lub ruchowej

3.1                Prace domowe

             obejmują uczenie się tekstów piosenek

             wyszukiwanie informacji o utworach muzycznych, kompozytorach i innych ciekawostek ze świata muzyki (projekty)

             nauczyciel zobowiązany jest do kontroli pracy domowej lub co najmniej faktu jej wykonania w dniu, na który uczniowie mieli ją przygotować

             prace zadawane są na następną lekcję i mają za zadanie utrwalenie lub uzupełnienie zdobytej wiedzy

             brak pracy domowej powinien być odnotowany

3.2                Praca w grupie

             nauka "robocza" piosenki i jej wykonania przez grupę uczniów

             zespołowe tworzenie ruchu do muzyki oraz akompaniamentu do piosenek (instrumentarium Orffa)

3.3                Dodatkowe projekty – mogące  podwyższyć uczniowi o jeden stopień ocenę śródroczną lub roczną

             prowadzenie katalogu czy kalendarium wydarzeń muzycznych

             aktywne uczestnictwo w życiu artystycznym szkoły

             udział oraz szczególne osiągnięcia w muzycznych konkursach szkolnych i pozaszkolnych
✔              systematyczne uczestnictwo w koncertach muzycznych (filharmonia, opera, teatr muzyczny)  udokumentowane w formie krótkiego sprawozdania z wydarzeń w zeszycie przedmiotowym

SPOSOBY POPRAWY OSIĄGNIEĆ

             Poprawa musi odbyć się w nieprzekraczalnym terminie 3 tygodnie od momentu uzyskania oceny.

             Uczeń ma możliwość poprawienia odpowiedzi ustnej.

             Uczeń ma możliwość poprawienia kartkówki.

             Uczeń ma możliwość poprawienia pracy domowej

     

             indywidualne możliwości ucznia

             zaangażowanie i ambicję

             wyobraźnięi fantazję twórczą

             umiejętność współdziałania w grupie

             zainteresowanie przedmiotem

 

 

KRYTERIA WYMAGAŃ NA POSZCZEGÓLNE OCENY DOTYCZĄCE WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI Z MUZYKI
W KLASACH IV – VIII

Ocenę celującą (6) otrzymuje uczeń, który:

 

 

Ocenę bardzo dobrą (5) otrzymuje uczeń, który:

Ocenę dobrą (4) otrzymuje uczeń, który:

Ocenę dostateczną (3) otrzymuje uczeń, który:

Ocenę dopuszczającą (2) otrzymuje uczeń, który:

Ocenę niedostateczną (1) otrzymuje uczeń, który:

W ocenie cząstkowej, śródrocznej i rocznej z przedmiotu muzyka bierze się pod uwagę w szczególności zaangażowanie i wkład pracy ucznia, a nie jego zdolności muzyczne.

 

WARUNKI I TRYB OTRZYMANIA WYŻSZEJ NIŻ PRZEWIDYWANA ROCZNEJ OCENY KLASYFIKACYJNEJ Z ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH

  1. Po zapoznaniu się z propozycją oceny, uczeń lub jego rodzice/prawni opiekunowie mają prawo do 3 dni po uzyskaniu informacji wystąpić w formie pisemnego wniosku do nauczyciela o podwyższenie oceny.
  2. Nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne jest obowiązany dokonać analizy zasadności wniosku według następujących kryteriów:

3. Nauczyciel może dokonać sprawdzenia wiedzy i umiejętności ucznia w formie ustnej lub pisemnej w obszarze  uznanym przez niego za konieczny.

4. W wyniku podjętych działań nauczyciel może ocenę podwyższyć lub utrzymać.               

5. Uczeń otrzymuje informację od nauczyciela o ustalonej ocenie klasyfikacyjnej.

 

Nauczanie zdalne

W trakcie nauki zdalnej obowiązują zasady oceniania zapisane w Statucie Szkoły i postanowieniach wstępnych przedmiotowych warunków i sposobów oceniania uczniów.