Wycieczka do Włoch

W maju nasza szkoła wybrała się na wycieczkę do Włoch.

Zwiedzialiśmy: Wenecję, Padwę, Bolonię, Pizę, Florencję, San Gimignano, Perugię, Asyż i Rzym.

Rozpoczęcie Włoskiej Przygody
Nasza podróż rozpoczęła się w sobotę, kiedy to pełni entuzjazmu uczniowie wraz z opiekunami wsiedli do autokaru. Przez Polskę, Czechy i Austrię, nasz konwój mknął w stronę słonecznych Włoch.

Wenecja - Miasto na Wodzie
Po przyjeździe do Wenecji o poranku, nasza grupa udała się na rejs po malowniczych lagunach. Plac św. Marka, Pałac Dożów, Bazylika św. Marka i Most Westchnień - każdy zakątek Wenecji był jak żywcem wyjęty z romantycznej powieści. Dzień zakończyliśmy w hotelu w okolicach Bolonii, gdzie po obiadokolacji zasłużenie odpoczęliśmy.

Bolonia i Padwa zachwyciły nas atmosferą uniwesyetetów a Piza zaciekawiła niesmaowitą wieżą. Obowiązkowo po tych atrakcjach było opalanie na urokliwych nadmorskich plażach.

Florencja - Kolebka Renesansu
Florencja przywitała nas otwartymi ramionami. Podziwialiśmy Bazylikę Santa Maria del Fiore, Baptysterium, Dzwonnicę Giotta, a także dom Dantego. Spacer po Placu della Signoria i obok Palazzo Vecchio był jak podróż w czasie. Z Placu Michała Anioła rozciągał się zapierający dech w piersiach widok na całą Florencję.

Asyż - Duchowe Serce Włoch
W Asyżu, miasteczku znanym z kultu św. Franciszka, odwiedziliśmy Bazylikę św. Franciszka i kościół św. Klary. To miejsce emanowało spokojem i duchowością. Nocleg mieliśmy w hotelu w Fiuggi.

Perugia i San Gimignano - Skarby Umbrii
Perugia, stolica Umbrii, zachwyciła nas swoją historią i architekturą. San Gimignano, znane jako "Miasto Wież", urzekło nas średniowiecznym urokiem.

Rzym - Wieczne Miasto
Ostatni dzień naszej wycieczki upłynął pod znakiem Rzymu. Od Watykanu po Koloseum, od Forum Romanum po Panteon - każdy moment spędzony w stolicy Włoch był niezapomniany. Wieczorem, pełni wrażeń, wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski.

Podsumowując, wycieczka do Włoch była nie tylko lekcją historii i kultury, ale także okazją do zacieśnienia więzi między uczniami i nauczycielami. Włochy na zawsze pozostaną w naszych sercach jako kraj pełen piękna, sztuki i niezwykłych przygód.

Copyright 2011 Wycieczka do Włoch. Szkoła Podstawowa nr 82 w Krakowie im. Świętej Jadwigi Królowej Polski. Szkoła Edukacji Artystycznej.