SU IV - VI - Regulamin konkursu o miano „Najlepszej Klasy”
1. Ogólne zasady konkursu:
a) Konkurs o miano „Najlepszej Klasy” trwa od września do stycznia (I etap) i od stycznia
do wystawienia ocen rocznych w czerwcu ( II etap ) i biorą w nim udział wszystkie klasy
IV,V i VI;
b) W miesiącu styczniu zostaną ogłoszone wyniki I etapu konkursu;
c) Punkty zgromadzone przez klasę w I etapie konkursu będą uwzględnione w całorocznym
podsumowaniu;
d) Ogłoszenie wyników nastąpi na apelu podsumowującym pracę po I etapie i do 3 dni po
czerwcowej konferencji klasyfikacyjnej;
e) Dla klasy, która zajmie pierwsze miejsce przewidziana jest nagroda pieniężna. Jej
wysokość ustalana jest na początku roku szkolnego przez Radę Rodziców.
f) Rywalizacja przebiegać będzie w dwóch kategoriach:
- za wyniki w nauce i zachowaniu, konkursach, zawodach sportowych i czytelnictwo;
- za zaangażowanie w życie Szkoły ( dyżury, gazetki, zadania wynikające z planu Szkoły,
praca w bibliotece, praca na rzecz SU);
2. W czasie trwania konkursu, klasom będą przyznawane punkty za:
a) Uzyskane wyniki w nauce po I i II etapie; ilość uzyskanych przez klasę punktów
będzie uzależniona od średniej ocen klasy i średniej punktów z zachowania:
do 2,0. 0 pkt.
2,1 – 2,5 1 pkt
2,6 – 3,0 2 pkt.
3,1 – 3,3 3 pkt.
3,4 – 3,6 4 pkt.
3,7 – 3,9 5 pkt.
4,0 – 4,1 6 pkt.
4,2 – 4,3 8 pkt.
4,4 – 4,5 10 pkt.
4,6 – 4,7 12 pkt.
powyżej 4,7 14 pkt.
b) Oceny z zachowania uzyskane za I i II okres; ilość uzyskanych przez klasę punktów
(tabela wspólna ze średnią ocen) będzie uzależniona od średniej z zachowania klasy,
przyznając następujące oceny uczniom:
Zachowanie wzorowe: 5 pkt.
Zachowanie bardzo dobre: 4 pkt.
Zachowanie dobre: 3 pkt.
Zachowanie poprawne: 2 pkt.
Zachowanie nieodpowiednie: 1 pkt
Zachowanie naganne: 0 pkt.
c) Zachowanie podczas imprez szkolnych:
- zachowanie budzące zastrzeżenia od -2 pkt. do – 1 pkt.
- zachowanie kulturalne + 2 pkt.
d) Posiadanie dzienniczka, obuwia zmiennego i mundurka. Podczas kontroli klasa może
uzyskać + 2 pkt., jeśli nie stwierdzi się żadnych braków. Jeśli klasa ma stwierdzone
braki, wówczas punktacja wygląda następująco:
0 braków – 1 brak - + 2 pkt.
2 – 5 braków - 1 pkt
6 – 10 braków - 2 pkt.
11 -15 braków - 3 pkt.
16 – 20 braków - 4 pkt.
21 – 25 braków - 5 pkt.
26 – 30 braków - 6 pkt. itd.
e) Dyżur klasy na terenie szkoły:
- od 1 - 3 pkt. za zachowanie podczas pełnienia dyżuru;
- od 1 - 2 pkt. za uaktualnienie informacji na tablicy samorządowej;
Klasy pełnią dyżur w wyznaczonych terminach w godzinach od 7:45 do 13:40. Za każdy
dyżur przydzielane są punkty przez opiekunów, po uwzględnieniu uwag pani woźnej.
Zgromadzone punkty za każdy etap sumuje się. Ilość ocenianych dyżurów dla każdej klasy w
ciągu roku jest taka sama;
f) Gazetki na tablicach przyporządkowanych poszczególnym klasom w skali 1 do 5 pkt.
Oceniane są 4 razy w roku;
g) Wywiązywanie się z zadań przydzielonych klasom w ramach Planu pracy szkoły i
Planu pracy samorządu uczniowskiego (apele, uroczystości, akcje, dyskoteki itp.) oraz
innych wynikających z potrzeb – od 1 – 5 pkt. za realizację każdego zadania.
h) Udział uczniów z poszczególnych klas w konkursach ogólnoszkolnych (w tym
konkurs o miano : ”Najbardziej usportowionej klasy”). Ilość punktów przyznawana
będzie przez nauczycieli odpowiedzialnych za organizowany konkurs. Ze względu na
różną liczebność uczniów w klasach, punkty zostaną przyznane proporcjonalnie do
ilości uczniów.
i) Udział uczniów z poszczególnych klas w konkursach zewnętrznych i zawodach
sportowych. Punkty przyznawane będą proporcjonalnie do ilości uczniów przez
opiekunów samorządu na podstawie pisemnej informacji przekazanej przez
przewodniczącego klasy, wychowawcę lub organizatora konkursu. Uwzględniona
będzie ranga konkursu i zdobyte miejsca.
j) Czytelnictwo będzie oceniane w skali od 1 – 5 pkt. dla klasy proporcjonalnie do ilości
uczniów. praca w bibliotece (w tym redagowanie szkolnej gazetki). Punkty od 1 do 5
dla klasy.
k) Praca w bibliotece szkolnej (w tym redagowanie szkolnej gazetki). Punkty od 1 do 5
dla klasy.
l) Zaangażowanie uczniów klasy w pracę na rzecz szkoły i SU:
- na wniosek opiekunów SU: od 1 - 5 pkt.
- na wniosek dyrektora szkoły: od 1 - do 5 pkt.
3. Punkty zliczane są na podstawie dokumentacji osób odpowiedzialnych.
4. Za prawidłowy przebieg konkursu na terenie szkoły odpowiada SU wraz z
opiekunami.
5. Za prezentację wyników po I etapie i na zakończenie roku odpowiada SU i
opiekunowie.