Rekrutacja do klasy I 2025/2026
W załącznikach znajdują się;
- Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów na rok szkolny 2025/2026 do klas pierwszych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miejska Kraków
- Zgłoszenie/wniosek o przyjęcie do Samorządowej Szkoły Podstawowej w Krakowie na rok szkolny 2025/2026
- Potwierdzenie woli przyjęcia dziecka do szkoły
Dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły przyjmowane są z urzędu.
Dzieci zamieszkałe poza obwodem danej szkoły rekrutowane są na podstawie kryteriów określonych uchwałą nr LXVI/1651/17 Rady Miasta Krakowa z dnia 15 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów naboru do samorządowych szkół podstawowych dla kandydatów, którzy ubiegają się o przyjęcie do szkoły podstawowej innej niż szkoła, w obwodzie której zamieszkują oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzania tych kryteriów.
Rodzice, składając podanie, mają prawo wskazać dowolną liczbę szkół podstawowych w preferowanej przez siebie kolejności – z tym że szkoła rejonowa (w obwodzie której mieszka dziecko) powinna zostać wskazana przynajmniej na ostatniej pozycji. Rekrutacja prowadzona jest z wykorzystaniem systemu elektronicznego Elemento, natomiast wnioski można składać w szkołach w godzinach ustalonych przez jej dyrektora lub elektronicznie z chwilą opatrzenia wniosku podpisem w profilu zaufanym przez obojga Rodziców. Wówczas Rodzice nie muszą dostarczyć osobiście wniosku do szkoły.
Zapisy i rekrutacja do klas pierwszych szkół podstawowych dotyczą uczniów urodzonych w 2018 r. oraz dzieci starszych korzystających w ubiegłym roku z odroczenia obowiązku szkolnego. Ponadto, na wniosek rodziców, naukę w szkole podstawowej może także rozpocząć dziecko, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat (tj. urodzone w 2019 roku), jeżeli korzystało z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2024/2025 lub posiada opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Na stronach serwisu rekrutacyjnego, Rodzice i ich dzieci będą mogli zapoznać się z ofertą szkół i wypełnić zgłoszenie/wniosek o przyjęcie, który należy wydrukować, podpisać i złożyć w szkole pierwszego wyboru lub opatrzyć go podpisem profilu zaufanym obojga Rodziców i nie przynosić go do szkoły. Szkoła pobierze wniosek z systemu. Innym sposobem zapisania dziecka do szkoły podstawowej jest odręczne wypełnienie zgłoszenia/wniosku o przyjęcie, podpisanie i dostarczenie do sekretariatu szkoły podstawowej pierwszego wyboru. Druk (w formie papierowej) będzie można również pobrać w sekretariacie szkoły lub ze strony serwisu rekrutacyjnego.
Zgłoszenie/wniosek o przyjęcie należy dostarczyć do 31 marca (w godzinach podanych przez dyrektora szkoły) lub przesłać pocztą (liczy się data wpływu). Komisja rekrutacyjna w danej szkole podstawowej weryfikuje złożoną kartę zapisu, następnie dane wprowadzane są do systemu lub potwierdza się dane wprowadzone już do systemu elektronicznej rekrutacji. Liczba wolnych miejsc w szkołach podstawowych po ogłoszeniu wyników rekrutacji będzie podana na stronach serwisu rekrutacyjnego. Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci do wybranych szkół w pierwszym terminie, mogą uczestniczyć w rekrutacji uzupełniającej.
Godziny przyjmowania wniosków :
Poniedziałek 7:00-16:00
wtorek - 7:00- 16:00
środa - 7:00- 16:00
czwartek - 7:00- 16:00
piątek - 7:00- 16:00