Edukacja wczesnoszkolna
KLASY I - III
Propozycja lektur I etapu edukacji do wspólnego i indywidualnego czytania:
Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru);
Justyna Bednarek, Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych
i sześciu lewych);
Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom;
Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą;
Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka;
Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parku;
Maria Krüger, Karolcia;
Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn;
Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta;
Joanna Papuzińska, Asiunia;
Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony;
Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją;
Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska;
Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba;
Julian Tuwim, Wiersze dla dzieci;
Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta
w baśni i legendzie;
Danuta Wawiłow, Najpiękniejsze wiersze;
Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika;
Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek.
Dorota Gellner, Wścibscy;
Julita Grodek, Mania, dziewczyna inna niż wszystkie. Opowieść o Marii Skłodowskiej-Curie;
Tom Justyniarski, Psie troski, czyli o wielkiej przyjaźni na cztery łapy i dwa serca;
Piotr Kordyasz, Lolek. Opowiadania o dzieciństwie Karola Wojtyły (fragmenty);
Zofia Kossak-Szczucka, Kłopoty Kacperka góreckiego skrzata;
Åsa Lind, Piaskowy Wilk;
Aleksandra i Daniel Mizielińscy, Którędy do Yellowstone? Dzika podróż po parkach narodowych