Zachowanie

KRYTERIA OCEN ZACHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III

W edukacji wczesnoszkolnej ocena zachowania jest oceną opisową wg następującej skali:

6 – zachowanie wzorowe

5 – bardzo dobre

4 – dobre

3 – poprawne

2 – nieodpowiednie

1 – naganne.

 

 

ZACHOWANIE WZOROWE – 6 

1. Wywiązywanie się z obowiązków ucznia.

  • Jest pracowity, sumienny, wykorzystuje swoje zdolności w pracy szkolnej.
  • Sumiennie i na bieżąco przygotowuje się do wszystkich zajęć.
  • Reprezentuje szkołę w konkursach i zawodach sportowych ( na miarę swoich możliwości).
  • Pamięta o przynoszeniu zeszytów i przyborów szkolnych, utrzymuje je w należytym stanie.
  • Wzorowo wywiązuje się z powierzonych funkcji i prac zleconych przez nauczyciela.
  • Pomaga słabszemu koledze w nauce.
  • Wzorowo uczęszcza na zajęcia szkolne, a opuszczone lekcje usprawiedliwia w wyznaczonym terminie.

2. Postępowanie zgodnie z dobrem społeczności szkolnej, dbałość o honor i tradycje szkoły.

  • Zawsze chętnie bierze czynny udział w życiu szkoły .
  • Pracuje w samorządzie klasowym.
  • Reprezentuje szkołę w apelach i uroczystościach na terenie szkoły .
  • Szanuje sprzęt szkolny i cudzą własność .
  • Pamięta o oddawaniu pożyczonych rzeczy i nie niszczy ich.
  • Aktywnie włącza się w akcje charytatywne.

3. Dbałość o piękno mowy ojczystej.

  • Nigdy nie używa wulgarnych wyrazów.
  • Zawsze stosuje zwroty grzecznościowe wobec uczniów i nauczycieli.

4. Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz swoich kolegów.

  • Zawsze przestrzega zasad bezpieczeństwa pracy.
  • Zawsze chętnie i z własnej inicjatywy służy pomocą innym.
  • Dba o higienę osobistą i estetykę wyglądu osobistego.
  • Nie ulega złym wpływom, swoim zachowaniem daje przykład innym.

5. Godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią.

  • Prezentuje bardzo wysoką kulturę osobistą.
  • Umie oceniać swoje postępowanie.
  • Problemy i konflikty rozwiązuje w sposób właściwy, zgodny z normami postępowania.
  • Nosi obowiązujący strój. Stosuje się do zasad określających strój uczniowski.
  • Pamięta o oddawaniu pożyczonych rzeczy i nie niszczy ich.

6. Okazywanie szacunku dorosłym i kolegom.

  • Jest prawdomówny i przeciwstawia się kłamstwu i obmowie.
  • Nie powoduje konfliktów w klasie.
  • Reaguje na przejawy niewłaściwego zachowania się innych, łagodzi konflikty, nieporozumienia koleżeńskie.

 

ZACHOWANIE BARDZO DOBRE – 5 

1. Wywiązywanie się z obowiązków ucznia.

  • Uczy się pilnie i systematycznie, przezwycięża napotkane trudności.
  • Jest przygotowany do zajęć.
  • Pamięta o przynoszeniu zeszytów i przyborów szkolnych.
  • Uczestniczy w pracach społecznych w klasie i w szkole.
  • Bardzo dobrze wywiązuje się z powierzonych funkcji.
  • Pomaga słabszym kolegom w nauce.
  • Nie opuszcza zajęć szkolnych, w wyznaczonym terminie usprawiedliwia je.
  • Zgodnie współdziała z dziećmi w zabawie i sytuacjach zadaniowych.

2. Postępowanie zgodne z dobrem szkolnej społeczności, dbałość o honor i tradycje szkoły.

  • Czynnie uczestniczy w życiu klasy i szkoły, bierze udział w akcjach charytatywnych.
  • Zna i szanuje tradycje szkolne.
  • Z szacunkiem odnosi się do nauczycieli i innych pracowników szkoły, koleżanek i kolegów.
  • Dba o porządek w klasie i w szkole.
  • Szanuje sprzęt szkolny, cudzą własność.

3. Dbałość o piękno mowy ojczystej.

  • W kontaktach z innymi osobami wyraża się jasno, komunikatywnie.
  • Stosuje zwroty grzecznościowe.

 

4. Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz swoich kolegów.

  • Zawsze przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas pracy na zajęciach, zabaw oraz gier sportowych.
  • Dba o własne zdrowie i bezpieczeństwo , nie stwarza zagrożenia dla innych
  • Zgodnie współdziała z dziećmi w zabawie i sytuacjach zadaniowych.

5. Godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią.

  • Jest zawsze uprzejmy i kulturalny, nie używa brzydkich wyrazów, nie obraża kolegów ani pracowników szkoły .
  • Jest zawsze schludnie i estetycznie ubrany, stosuje się do zasad określających strój uczniowski.
  • Dba o ład i porządek w klasie i w szkole.
  • Pojawiające się problemy lub konflikty rozwiązuje we właściwy sposób.

6. Okazywanie szacunku dorosłym i kolegom.

  • Jest wrażliwy na potrzeby innych ludzi, chętnie pomaga kolegom mającym trudności w nauce.
  • Nie ucieka się do przemocy ani agresji (słownej lub fizycznej).

 

ZACHOWANIE DOBRE – 4 

1. Wywiązywanie się z obowiązków ucznia.

  • Uczęszcza systematycznie i punktualnie do szkoły.
  • Każdą opuszczoną godzinę , usprawiedliwia w wyznaczonym terminie.
  • Jest przygotowany do lekcji, ma potrzebne podręczniki i przybory.
  • Dość dobrze wywiązuje się z powierzonych mu zadań.
  • Zawsze posiada zmienne obuwie.
  • Zazwyczaj wykonuje polecenia nauczyciela.

2. Postępowanie zgodnie z dobrem szkolnej społeczności, dbałość o honor i tradycje szkoły.

  • Szanuje tradycje szkoły.
  • Stosuje się do zasad określających strój uczniowski.
  • Właściwie wywiązuje się z powierzonych mu zadań.
  • Uczestniczy w akcjach charytatywnych.
  • Na ogół szanuje sprzęt szkolny i cudzą własność.

3. Dbałość o piękno mowy ojczystej.

  • Nie używa wulgarnych słów.
  • Przykładnie używa słów proszę, przepraszam, dziękuję.

4. Dbałość o bezpieczeństwo własne i kolegów.

  • Dba o higienę osobistą i estetykę wyglądu
  • Dość zgodnie współdziała z dziećmi w zabawie i sytuacjach zadaniowych.
  • Nie ulega złym wpływom i nie namawia do złego innych.

5. Godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią.

  • Nie doprowadza do konfliktów i nieporozumień koleżeńskich, czasem je łagodzi.
  • Stosuje zwroty grzecznościowe.
  • Na ogół kulturalnie zwraca się do kolegów oraz pracowników szkoły.
  • Nie stosuje przemocy fizycznej jak i słownej.
  • Na ogół właściwie reaguje na zło i przemoc.

 

ZACHOWANIE POPRAWNE – 3

1. Wywiązywanie się z obowiązków ucznia.

  • Stara się być sumienny i systematyczny w nauce.
  • Przy pomocy nauczycieli i rodziców rozwiązuje problemy napotkane w nauce.
  • Jest punktualny, nie spóźnia się na lekcje .
  • Właściwie wywiązuje się z powierzonych zadań.

2. Postępowanie zgodnie z dobrem szkolnej społeczności, dbałość o honor i tradycje szkoły.

  • Na ogół wypełnia powierzone mu obowiązki szkolne.
  • Na ogół stosuje się do zasad określających strój uczniowski.

3. Dbałość o piękno mowy ojczystej.

  • Czasami zdarza się mu nie panować nad swoim słownictwem.
  • Na ogół poprawnie odnosi się do koleżanek i kolegów w klasie.

4. Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz swoich kolegów.

  • Potrafi na ogół dokonać właściwej oceny postępowania własnego i kolegów.
  • Stara się dbać o higienę osobistą i  estetykę stroju oraz wyglądu.
  • Dość zgodnie współdziała w zabawie.
  • Na ogół przestrzega norm i zasad postępowania.

5. Godne i kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią.

  • Na ogół na swoim stanowisku ma ład i porządek.
  • Na ogół nie niszczy sprzętu szkolnego, książek oraz pomocy dydaktycznych.
  • Dostrzega popełnione błędy, umie naprawić wyrządzone szkody.

6. Okazywanie szacunku dorosłym i kolegom.

  • Na ogół grzecznie odnosi się do rówieśników oraz dorosłych.
  • Potrafi przeprosić za wyrządzone krzywdy.
  • Stara się właściwie zachowywać i nie stosować przemocy słownej i fizycznej.

 

ZACHOWANIE NIEODPOWIEDNIE – 2

1. Wywiązywanie się z obowiązków ucznia.

  • Jest niesystematyczny i niesumienny w nauce.
  • Bardzo często nie wykonuje poleceń nauczyciela.
  • Często opuszcza zajęcia szkolne bez usprawiedliwienia, spóźnia się do szkoły .
  • Zapomina podręczników, zeszytów oraz przyborów szkolnych, nie wykazuje o nie większej dbałości.
  • Często jest nieprzygotowany do lekcji.
  • Wykorzystuje swoje zdolności w niewielkim stopniu.

2. Postępowanie zgodne z dobrem szkolnej społeczności, dbałość o honor i tradycje szkoły.

  • Nie wypełnia dyżurów w klasie .
  • Nie wywiązuje się z zadań powierzonych przez nauczyciela, wykonuje je przy minimalnym wysiłku.
  • Nie przejawia troski o mienie szkoły oraz swoją własność.   
  • 3. Dbałość o piękno mowy ojczystej.
  • Nie używa zwrotów grzecznościowych.
  • Czasami używa niecenzuralnego słownictwa.

4. Dbałość o bezpieczeństwo własne i swoich kolegów .

  • Bywa konfliktowy, wywołuje bójki, bierze w nich udział.
  • W czasie przerw zachowuje się krzykliwie i agresywnie.
  • Bardzo często ignoruje uwagi nauczyciela.
  • Nie zawsze dostrzega szkodliwość swojego postępowania.
  • Zaśmieca klasę, zostawia po sobie bałagan.

5. Godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią.

  • Swoim postępowaniem narusza godność swoją i innych.
  • Bardzo często utrudnia prowadzenie lekcji (rozmowy na lekcji).
  • Na ogół nie potrafi kulturalnie zachować się w szatni, podczas przerwy, na wycieczce.
  • Jest kłótliwy.
  • Wyrządza krzywdę młodszym.

6. Okazywanie szacunku dorosłym i kolegom.

  • Lekceważy i odrzuca pomoc innych.
  • Nie zależy mu na uzupełnianiu braków i zaległości.
  • Niegrzecznie odnosi się do koleżanek i kolegów.

 

ZACHOWANIE NAGANNNE – 1

1. Wywiązywanie się z obowiązków ucznia.

  • Lekceważy obowiązki ucznia, nie uczy się, nie wypełnia poleceń nauczyciela.
  • Nie wykonuje zleconych mu prac.
  • Zapomina zeszytów, książek oraz przyborów szkolnych.
  • Wykorzystuje swoje zdolności w minimalnym stopniu.

2. Postępowanie zgodne z dobrem szkolnej społeczności, dbałość o honor i tradycje szkoły.

  • Nie uczestniczy w życiu klasy i szkoły.
  • Działa destrukcyjnie, przeszkadza, niewłaściwie się zachowuje podczas zajęć i uroczystości szkolnych
  • Niszczy sprzęt szkolny.

3. Dbałość o piękno mowy ojczystej.

  • Używa niecenzuralnego słownictwa.
  • Zachowuje się krzykliwie.
  • Jest wulgarny w stosunku do otoczenia.

4. Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz swoich kolegów.

  • Przeszkadza kolegom w pacy, utrudnia prowadzenie zajęć, a na udzielone mu upomnienie nie reaguje.
  • Jest agresywny, często powoduje kłótnie lub bójki w szkole.
  • Aprobuje i pochwala złe zachowanie innych.
  • Stosuje groźby wobec rówieśników.
  • Wywiera negatywny wpływ na swoich rówieśników.

5. Godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią.

  • Jest niekulturalny.
  • Niszczy mienie szkolne, własność społeczną lub indywidualną.
  • Niszczy prace innych.
  • Nie potrafi przyznać się do błędu, przeprosić, naprawić wyrządzonej krzywdy.

6. Okazywanie szacunku dorosłym i kolegom.

  • Nie reaguje na uwagi i upomnienia ze strony nauczyciela.
  • Niewłaściwie odnosi się do rówieśników czy dorosłych.
  • Kłamie, nie przyznaje się do popełnionego czynu, błędu.
  • Wykazuje brak tolerancji wobec dzieci innej tradycji kulturowej.
Copyright 2011 Zachowanie. Szkoła Podstawowa nr 82 w Krakowie im. Świętej Jadwigi Królowej Polski. Szkoła Edukacji Artystycznej.
Joomla Templates by Wordpress themes free